2006-10-03 18 val.
18 val. Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Didžiojoje salėje
Rimantas Vingras (fortepijonas, Didžioji Britanija)
KONCERTO PROGRAMA
I dalis
J.S.Bach Kontrapunktas Nr.1 iš Fugos meno, BWV 1080
F.Schubert Sonata A-dur, D 959
Allegro
Andantino
Scherzo
Rondo
II dalis
A.Skriabin 24 Preliudai, op. 11
Koncerto vedėjas muzikologas Vaclovas Juodpusis
Šiaulietis pianistas Rimantas Vingras (*1970), mokėsi M.K.Čiurlionio menų gimnazijoje, studijavo Maskvos P.Čaikovskio konservatorijoje, tobulinosi Cincinnati Universiteto (JAV) doktorantūroje.
1996-1999 m. dirbo Šiaulių universiteto muzikos katedros, vėliau Cincinnati universiteto muzikos koledžo parengiamojo skyriaus dėstytoju. Nuo 2002 iki 2005 m. kasmet vedė meistriškumo kursus Omahos (JAV) Universiteto muzikos skyriaus fortepijono specialybės studentams. 2004 ir 2005 m. buvo Amerikos Muzikos studijų stipendijos konkurso Cincinnati regiono žiuri narys. 2002-2005 m. – koncertų ciklo Music at Covenant Cincinnati meno dalies direktorius.
Kaip solistas koncertavo Rusijoje, D.Britanijoje, Vokietijoje, Šveicarijoje bei JAV. Kaip akompanuotojas ir kamerinės muzikos atlikėjas dalyvavo keliuose JAV muzikos festivaliuose. 2005 m. su daininke Audrey Luna koncertavo Thomo Manno ir Pažaislio festivaliuose. Nuo 2001 m. nuolat koncertuoja su violončelininku David Low (JAV).
2002-2004 m. dirbo operos akompanuotoju Cincinnati Universiteto operos fakultete bei Sorg operos kompanijoje. 2004 m. „Dainavoje”, Michigan, JAV, skaitė paskaitą „Muzika ir Simbolis: Skriabin, Čiurlionis ir Baltrušaitis”, 2005 m. Cincinnati Universitete – „Theodoro Adorno kūrinių ir meno teorijos jungtys”, taip pat dalyvavo Chicagos lietuvių bendruomenės renginiuose.
Nuo 2005 m. gyvena Londone. Šių metų birželio menesį pasirodė Cambridge muzikos draugijos organizuotame koncerte. Dabar rengiasi solo koncertui East Finchley muzikos festivalyje.
-----
„...Dviem nedideliais T.W.Adorno trijų pjesių ciklais kaip solistas atsiskleidęs R.Vingras patraukė dėmesį ypatingu subtilumu ir precizika, gebėjimu muzikinį tekstą praturtinti žodinės artikuliacijos reljefu, o kaip vokalistės partneris – natūraliai atitarti atspalviu, štrichu, raiškia replika.” 7 meno dienos, 2005.VII.29, Nr. 672.
„…Pamiršti, kad Adorno yra „antraeilis kompozitorius”, mus nuo pirmų fortepijono garsų privertė Rimantas Vingras. Jam svarbi muzikos esencija, todėl pianistas taip delikačiai siekia būti kiek galima arčiau jos esmingiausių klodų. Tarsi ir klausytojus kviestų tekstą drauge skaityti, neaplenkiant nė vieno garso prasmės. Atsiranda, sakytum, užburta erdvė mintims, refleksijai. Tobulas stiliaus suvokimas ryškina vertybes. Taip muziką interpretuojant aiškėja detalių prasmė, atgyja epochos dvasia.” Literatūra ir menas, 2005.VI.29, Nr. 3059.
Visi koncertai